Stretli ste sa s výrazom Phishing? Ak nie, zbystrite pozornosť. Môže sa vám to v budúcnosti hodiť.
Podvodníkov, ktorí sa snažia vylákať od užívateľov internetových stránok citlivé údaje, v poslednom čase výrazne pribúda. Obeťami tzv. Phishingu sa stali tentokrát aj používatelia inzertného portálu Bazar.sk.
Zdroj: Bazar.sk
Podvodníci žiadali podrobnosti o karte
Rozoznať podvod už nemusí byť také jednoduché ako v minulosti. Inzerentku kontaktovali viacerí “záujemcovia” prostredníctvom aplikácie Whatsapp.
“Písali mi dve zahraničné čísla, vraj vám (Bazar.sk) už poslali peniaze a že si mám otvoriť priložený link a zadať tam podrobnosti o karte,” písala nám v jednej zo správ. Priložený link nevyzeral na prvý pohľad príliš podozrivo.
Záznam z podvodnej komunikácie
Ako funguje phishing?
"Pri phishingu sa útočník vydáva za dôveryhodnú osobu alebo inštitúciu (napr. banku alebo predajcu). Cieľom je oklamať obeť a naviesť ju k tomu, aby podvodníkovi vyzradila svoje citlivé údaje bez toho, aby si toho bola vedomá," vysvetľuje editor technologického magazínu Živé.sk, Martin Hodás.
Záznam z podvodnej komunikácie
"V tomto prípade sa podvodník vydáva za nádejného kupujúceho a zároveň cez falošný odkaz imituje web inzertnej platformy. Ak mu obeť uverí a na podvrhnutej webstránke zadá údaje o platobnej karte, informácia je bez vedomia majiteľa zaslaná zlodejovi, aby ju mohol zneužiť," dodáva.
Podľa doteraz známych informácií nejde o podvod namierený iba na používateľov Bazar.sk, ale týka sa viacerých stránok. Ak ste sa stali obeťou takéhoto podvodu alebo máte podozrenie, kontaktujte svoju banku a požiadajte ju o zablokovanie platobnej karty.
Pár pravidiel na záver
Aby ste sa podobným podvodom v budúcnosti vyhli, vždy si dôkladne preverte všetky informácie priamo na oficiálnej stránke.
Na Bazar.sk nikdy:
Nepožadujeme zaslanie vašich prihlasovacích údajov tretím osobám.
Nevystupujeme ako sprostredkovateľ platby medzi kupujúcim a predajcom.
Nepožadujeme priame zadávanie údajov o platobnej karte, všetky platby prebiehajú len cez partnerskú platobnú bránu Tatrabanky.
Nekontaktujeme našich používateľov inak, ako z emailu našej zákazníckej podpory kontakt@bazar.sk.
V rámci vlastnej ochrany môžete na našej stránke taktiež využívať interné správy Bazar.sk, prostredníctvom ktorých môžete bezpečne komunikovať a vyhnete sa tak prípadným podvodníkom na iných komunikačných platformách.
Pri akýchkoľvek otázkach sa môžete taktiež obrátiť na našu ochotnú používateľskú podporu.
Zdroj: Bazar.sk, Živé.sk