Bazar.sk

Ako úspešne inzerovať?

Predajom vecí, ktoré nepotrebujeme, si doma urobíme miesto, niekomu pomôžeme a navyše ešte na tom aj zarobíme.

Nie každý inzerát je však úspešný. Preto Vám prinášame pár jednoduchých rád a trikov pre úspešný obchod z druhej ruky.

Nadpis je vodítko

Vtáka poznáš po perí a inzerát nájdeš podľa nadpisu. Preto by mal názov vecne a výstižne pomenovať inzerovanú vec a typ transakcie. Formulujte ho konkrétne „Predám iPhone 4“ a nie všeobecne „Mám na predaj mobil značky Apple.“ Do názvu nedávajte žiadne zbytočnosti, skratky, všeobecné slová, odvodeniny a ostatné špecifikácie. Inzeráty indexujú podľa kľúčových slov vyhľadávače. Skúste sa preto zamyslieť, čo by ste napísali do vyhľadávača, ak by ste chceli kúpiť taký tovar, aký predávate.

Výnimku v krátkosti nadpisu urobte, ak je Váš tovar niečím zvláštny, odlišný od ostatných – napríklad „Predám iPhone 4 s vlastnoručným podpisom Stevea Jobsa.“

Cena? Na peniazoch záleží

Cena je to, prečo potenciálni kupujúci hľadajú tovar cez inzerciu. Odporúčame uviesť konkrétnu sumu. Žijeme v rýchlej dobe, inzerát bez uvedenia hodnoty (dohodou, ponúknite) je pre kupujúcich nezaujímavý. Málokto má čas a chuť pátrať po tom, koľko by ste za to asi chceli. Cena je ten parameter, ktorý vás odlíši, umožní porovnanie a nákupné rozhodnutie.

Porovnanie podobných inzerátov Vám pomôže stanoviť primeranú cenu. Pozitívne motivujte kupujúcich pridaním niečoho súvisiaceho zadarmo, alebo možnosťou zľavy pri rýchlom jednaní.

Fotky, fotky a ešte raz fotky …

Obrázok púta pozornosť. To platí pri inzerátoch dvojnásobne. Inzerát s fotkami je atraktívny pre potenciálnych kupujúcich. Vzbudzuje väčšiu dôveru, pretože je to vizitka stavu Vášho tovaru. Obrázky by mali byť dostatočne veľké a mali by zachytávať, ako celkový pohľad tak aj detaily a zvlášť veci, ktoré sa podieľajú na zvýšenej/zníženej cene.

Používajte vlastné fotografie. Obrázky produktov voľne dostupné na webe môžu byť chránené autorským zákonom.

Popis tovaru

Ak Váš inzerát zaujme nadpisom cenou a fotografiou, na rad prichádza text. Platí, že text by nemal byť príliš dlhý, ale zas by tam nemali tiež chýbať dôležité informácie pre kupujúceho. V texte je priestor na upozornenie na prípadné nedostatky, alebo naopak prednosti, ktoré z fotky nie sú zrejmé. Nemusíte uvádzať dôvod predaja. Ak by to kupujúceho zaujímalo, tak sa opýta.

Používajte kľúčové slová. Podobne ako v nadpise aj tu použite kľúčové slová. Vyhľadávače a tým pádom aj klienti si Váš inzerát nájdu rýchlejšie.

Komunikuje

Uvádzajte iba ten kontaktný kanál, ktorý sa hodláte používať. Ak viete, že ste pri komunikácii limitovaný napíšte to do inzerátu, napr. volajte mi po 16tej hodine. Pamätajte, že je lepšie neuvádzať/skryť kontakt, ako písať, že kontakt je vymyslený. Znie to totiž dosť podozrivo. Na bazar.sk si môžete vybrať, či chcete uviesť telefónne číslo, alebo mail. Telefónne číslo je síce povinné, ale môžete si ho dať nezobrazovať. V tom prípade, ale musíte uviesť email.

Ak nechcete uvádzať svoj súkromný mail, alebo sa bojíte spamu, vytvorte si Azet E-mail iba pre inzerovanie. Je to zadarmo a trvá to sotva 2 minúty.

Propaguje sa

Inzerát ste už pridali a čo teraz? Bazar.sk využíva na propagáciu stránky slovenskej internetovej jednotky Azet.sk. V rámci efektívnej reklamy dokonca zobrazujeme náhodne vybraté inzeráty našich užívateľov. To však nič nemení na tom, že nám denne pribúdajú tisíce inzerátov. Aby sa Vám ten Váš neprepadol do histórie, zviditeľnite si ho. Je to síce platená služba, ale máte väčšiu šancu na obchod. Zvlášť pri drahších veciach je to zanedbateľná čiastka oproti sume z predaja inzerovanej veci. Bazar.sk Vám umožňuje inzerát topovať a zvýrazniť.

Zdieľajte inzerát na facebooku a rozpošlite ho aj známym. Možno sa v okruhu vašich priateľov nachádza aj potenciálny kupec. Okrem väčšej šance na predaj získate automaticky bez potreby aktivácie aj zvýraznenie na 24 hodín zadarmo.

“Poupratujte” po sebe

A nakoniec ešte posledná rada. Ak už Váš inzerát nie je aktuálny, zmažte ho. Vyhnete sa tak nedorozumeniam a prípadným negatívnym hodnoteniam užívateľov. Veď neviete, kedy opäť niečo budete chcieť inzerovať.

Využite funkciu deaktivácie inzerátu. Je to užitočné ak ste sa už s kupujúcim dohodli, ale obchod ešte neprebehol. Inzerát si môžete v prípade potreby opäť aktivovať a nemusíte ho zadávať nanovo.

Prajeme úspešný predaj a nakupovanie.